مجمع روانشناسی و علوم تربیتی شهرستان گتوند

خوشبختي ازان كسي است كه براي فضايل ديگران ارزش قايل شود وشادي انها را همچون شادي خود بداند !    "گوته" 

 

لباس براي بزرگترها و حتي براي كودكان حاوي ارزشها و بيانگر مفاهيم مختلفي است.به همين جهت معمولاً بر سر لباس ميان كودك و پدر و مادر مشاجره ايجاد مي شود. براي نمونه اغلب پدر و مادرها لباس را وسيله اي براي زيباتر كردن ظاهر كودك مي شناسند. بعضي ديگر دوست دارند كه فرزند آنها هميشه آراسته و مرتب باشد، چرا كه اين دسته از پدر و مادرها چنين مي پندارند كه آراسته بودن كودك نشانگر مرتب و آراسته بودن والدين او است،برخي ديگر ممكن است لباسهاي كودك را مشابه لباس خود انتخاب نمايند. هيچ یك از اين مباني ارزشي، براي كودك مهم نيستند، او فقط دوست دارد كه لباسهايش راحت و مشابه ديگر همبازي هايش باشد تا در ميان آنها احساس تفاوت نكند و به موازات همه اينها به مقدار كافي زيبا باشد.


نكاتي كه كودك در مورد لباس به آنها اهميت مي دهد به قرار زير مي باشد: (در ادامه مطلب...)

برای مشاهده ادامه مطلب این پست اینجا را کلیک کنید

ترم اول هستم و تازه با محیط دانشگاه آشنا شده ام. لطفاً درباره رابطه دختر و پسر در دانشگاه و شرایط آن برایم توضیح دهید.

همان گونه که خود می دانید، تاکنون در محیط تحصیلی کمتر با جنس مخالف برخورد داشتید. در مقاطع تحصیلی قبلی، یعنی دوره دبستان، راهنمایی و دبیرستان با فضای آموزشی مختلط مواجه نبودید و زندگی آموزشی شما فارغ از حضور جنس مخالف بود و در این محیط ها، تعامل و برخوردی با جنس مخالف نداشتید. شاید محیط دانشگاه، اولین تجربه برخورد مستقیم و بی واسطه شما با جنس مخالف است. بر این اساس، با شکل این نوع ارتباط و پیامدهای مثبت و منفی و راهکارهای کنار آمدن با این پدیده، آشنایی ندارید. پر واضح است که همین نا آشنایی می تواند موجب خسران و ضرر آموزشی گردد و ممکن است که به جای سود علمی و آموزشی، ضرر اجتماعی، اخلاقی و حیثیتی نیز به شما تحمیل کند و بدون قصد و برنامه قبلی، شما را از هدف دور کرده، به سمت انحراف های پیش بینی نشده ببرد. بر این اساس، آگاهی از مواجه صحیح با این پدیده و ارتباط سالم و صحیح داشتن با جنس مخالف و شناخت از شرایط، آداب و مقررات این نوع ارتباط و برخورد با این پدیده برای شما لازم و ضروری است. از این رو، به منظور روشن گری، نکاتی را تقدیم می داریم: (ادامه متن در ادامه مطلب...)

برای مشاهده ادامه مطلب این پست اینجا را کلیک کنید

 

یک مقاله عالی و بسیار خوب برای آرامش در خانواده.در این مقاله راه هایی برای ایجاد آرامش در خانواده و مطالب خوب و مفیدی نوشته شده است.برای دانلود میتوانید بر روی دانلود در پایین کلیک کنید.

حجم : 2.43 مگابایت

زبان : فارسی

منبع : مجمع روانشناسی و علوم تربیتی شهرستان گتوند(Balandegi87.LXB.ir)

تنبیه بدنی کودکان

 

اطلاع والدین در مورد تکامل رفتاری کودکان در این سنین و نحوه برقراری ارتباط صحیح با انها که آینده ساز کشور هستند از اهمیت بسیاری برخوردار است . رفتار با کودکان و رویه اطرافیان در مورد مسائل و پدیده های مختلف بر عاداتی که کودک کسب می کند تاثیر فراوان می گذارد زیرا سالهای اولیه زندگی مهمترین دوره تربیت و شکل پذیری شخصیت اجتماعی فرد می باشد. در این مرحله کودک تاثیرات عمیق می پذیرد و عادات ریشه داری پیدا می کند و بسیاری از اختلافات رفتاری ، ناشی از نحوه ی ارتباط بزرگسالان با کودکان است (تقوی،1368).

 

برای مشاهده ادامه مطلب این پست اینجا را کلیک کنید

تعداد صفحات : 7